Zginęli przez źle zaprojektowane klamki. Po latach Tesla będzie wymyślać je od nowa
Samochody Tesli – jak większość aut na prąd i hybryd Plug-in – ma dwa akumulatory: wysokonapięciowy odpowiedzialny za zasilanie napędu i typowy także dla aut spalinowych akumulator 12V, który odpowiada za działanie elementów wyposażenia, w tym elektrycznie sterowanych szyb i zamków we drzwiach. Gdy „mały” akumulator padnie albo dojdzie do usterki instalacji, drzwi się nie otworzą ani z zewnątrz, ani od wewnątrz. Tymczasem awaryjny system mechanicznego otwarcia drzwi w Teslach zaprojektowano w tak bezmyślny sposób, że samochody tej marki stają się śmiertelną pułapką – ostatnio w Niemczech zginął z tej przyczyny ojciec z dwójką dzieci. Tesla przyznaje po latach, że problem jest – i pracuje nad zmianą. Ale nie tylko Tesla ma ten problem.
Źródło: klik